Pengaruh Pengetahuan Dan Kualitas PelayananTerhadap Keputusan Menjadi Nasabah Perbankan Syariah
Keywords:
customer’s knowledge on islamic banking, service quality, decision on becoming islamic banking system userAbstract
The purpose of the study is in to increase the knowledge of islamic banking and it’s service quality to public society. The better the service and wide sprodingly the informations about islamic banking system, it could lead into higher chance for people to use “Bank Syariah” The purpose of this research is to know this customers knowledge on islamc banking system and service quality influencing customers for applying islamic banking. Type of the research is quantitative. The result from this study shows that H1 is accepted and H0 is rejected, this customers knowledge on islamc banking system (X1) and service quality (X2) influencing customers for applying islamic banking system in Bank BNI Syariah KC Surabaya. It is also obtained that customer’s value of cofficients and service quality is 55,1% while the rest of the result which is at 44.9% offected by other variables that’s bot being examined on this study.
References
Afkar, Taudlikhul. 2017. “Pengaruh Pembiayaan Usaha Mikro, Kecil, Menengah (Umkm), Dan Kecukupan Modal Terhadap Kemampuan Mendapatkan Laba Dari Aset Perbankan Syariah Di Indonesia.” Journal of Islamic Economics 1 (2): 2548–3544.
Anggita Novita Gampu Lotje Kawet Yantje Uhing. 2015. “Analisis Motivasi, Persepsi, Dan Pengetahuan Terhadap Keputusan Nasabah Memilih Pt. Bank Sulutgo Cabang Utama Manado” 3 (3): 1330–40.
Engel, James F., Roger D. Blackwell, Paul W. Miniard. 2006. Perilaku Konsumen. Edited by F.X. Budianto. Jakarta: Binarupa Aksara.
Ghozali, Imam. 2009. Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS. Keempat. Semarang: PT Rajagrafindo Persada.
Husein, Umar. 2008. Metode Penelitian Untuk Skripsi Dan Tesis Bisnis. Jakarta: PT Rajagrafindo Persada.
J. Setiadi, Nugroho, SE., MM. 2003. Perilaku Konsumen Konsep Dan Implikasi Untuk Strategi Dan Penelitian Pemasaran. Jakarta: PT Kencana.
Jalaludin, Arif. 2015. “Jurnal Ekono Logi ISSN 2355-6099 95” 2 (April): 95–100.
Kania, Nia, N Eva Fauziah, and Sri Suwarsi. n.d. “Nia Kania,” 769–76.
Kotler, Philip. 2002. Manajemen Pemasaran Analisis, Perencanaan, Implementasi Dan Pengendalian. Jakarta: Erlangga.
Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller. 2008. Manajemen Pemasaran. Jilid 1. Jakarta: Erlangga.
Machmud, A., & Rukmana. 2010. Bank Syariah : Teori, Kebijakan, Dan Studi Empiris Di Indonesia. Jakarta: PT Gelora Aksara Pratama.
Nitisusastro, Mulyadi. 2012. Perilaku Konsumen Dalam Perspektif Kewirausahaan. Bandung: Alfabeta.
Otoritas Jasa Keuangan. 2017. “No Title.” 2017. http://www.ojk.go.id/id/berita-dan- kegiatan/publikasi/Pages/Laporan-Perkembangan-Perbankan-dan-Keuangan-Syariah-2016.aspx.
Rengganing Jatun dan Rizal Hari Magnadi.2015.“Analisis Faktor-Faktor Yang Berpengaruh Terhadap Keputusan Nasabah Untuk Mengabil Pembiayaan Pada KOSPIN Jasa Layanan Syariah Pekalongan.” Journal, Diponegoro Management, F 4: 1–11.
Rianto, M. A. 2012. Dasar-Dasar Pemasaran Bank Syariah. Bandung: Alfabeta. Ridlwan, Ahmad Ajib. n.d. 2018 "Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Nasabah Perbankan Syariah." no. 2: 107-116
Ririn Tri Ratnasari dan Mastuti H. Aksa. 2011. Manajemen Pemasaran Jasa. Bogor: Ghalia Indonesia.
Sugionio. 2016. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif Dan R&D. Bandung: Alfabeta. Sumarwan, Ujang. 2002. Perilaku Konsumen. Edited by Ghalia Indonesia. Bogor. Tjiptono, F. 2007. Service Quality & Satisfaction. Edited by Andi. Yogyakarta. Yuliawan, Eko. 2011. “Pengaruh Pengetahuan Konsumen Mengenai Perbankan Syariah
Terhadap Keputusan Menjadi Nasabah Pada Pt. Bank Syariah Cabang Bandung.” Jurnal Wira Ekonomi Mikroskil 1 (April): 21–30.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Arief Firdy Firmansyah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.