Implementasi Strategi Pemasaran Berbasis Internet Marketing Untuk Meningkatkan Pendapatan Pada LAZNAS Nurul Hayat Surrabaya

Authors

  • Mohamad Hamam Khoirudin Universitas Negeri Surabaya
  • A’rasy Fahrullah Universitas Negeri Surabaya

Keywords:

Marketing Strategy, Internet Marketing, Implementation of Marketing Strategies, Income, Marketing Strategy Constraints

Abstract

The use of internet marketing such as marketing through social media, websites and digital channel are commonly used. Especially in marketing strategies using an internet marketing. This study aims to determine the implementation of internet marketing-based marketing strategies to revenue at LAZNAS Nurul Hayat Surabaya. This research uses descriptive qualitative research methods and conducts an in-depth interview. The results of this study indicate that the implementation of internet marketing-based marketing strategies is influential on income in a company or institution but still on a constraints on the quality of existing human resources.

References

Asosiasi Penyelenggara Jasa Internet diIndonesia. (2017). Data Asosiasi Penyelenggara Jasa Internet diIndonesia. Tersedia di www.APJII.com diakses pada 20 Januari 2019

Badan Amil ZAkat Nasional. (2017). Data BAZNAS Tahun 2017. tersedia di www.BAZNAS.com diakses pada 21 Januari 2019.

Buchari, A. d. (2014). Manajemen Bisnis Syariah. Bandung: Alfabeta

Chaffey, &. (2006). Internet Marketing: Strategy, Implementasi and Practice.

Jakarta: Financial Times Prentice Hall.

Eddy, S. S. (2014). Entrepreneurship Menjadi Pebisnis Ulung. Jakarta: PT. Elex Media Komputindo.

Kotler, P. d. (2007). Manajemen Pemasaran, Jilid I, Edisi Kedua belas. Jakarta:

Indeks.

Pradiani, T. (2017). Pengaruh Sistem Pemasaran Digital Marketing terhadap Peningkatan Volume Penjualan Hasi Industri Rumahan. Jibeka, 46 - 53.

Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D). Bandung: Alfabeta

Downloads

Published

2020-04-30

How to Cite

Khoirudin, M. H., & Fahrullah, A. (2020). Implementasi Strategi Pemasaran Berbasis Internet Marketing Untuk Meningkatkan Pendapatan Pada LAZNAS Nurul Hayat Surrabaya. Jurnal Ekonomika Dan Bisnis Islam, 3(1), 71–78. Retrieved from https://journal.unesa.ac.id/index.php/jei/article/view/26472

Issue

Section

Artikel
Abstract views: 187 , PDF Downloads: 264