Pengaruh Labelisasi Halal Terhadap Keputusan Pembelian Produk Makanan Kemasan Impor Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Surabaya.
Keywords:
Halal Labels, Purchasing Requirements, Imported FoodAbstract
This study aims to determine the effect of halal labeling on imported food products on consumer purchasing decisions. This research was conducted using quantitative research. The sample used in this study was 200 respondents taken from Economics Faculty students who had consumed and purchased imported food products in packaging using accidental sampling. Paying attention to the use of labels on products, this is very helpful because consumers will pay attention to the halal labels, composition, and nutritional tables before consumers make purchasing decisions, especially on imported packaged foods
References
Anna, A. F. (2013). Pengaruh labeling terhadap keputusan pembelian produk mie instan merek indomie di kelurahan tuah karya kecamatan tampan pekanbaru. Pekanbaru: Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau.
Badan Pusat Statistik (2017) Jumlah Penduduk dan Laju Pertumbuhan Penduduk Menurut Kabupaten Kota di Provinsi Jawa Timur. Jawa Timur: BPS
Fitria, N. D. (2016). Pengaruh Label Halal Dan Aspek Religiusitas Terhadap Keputusan Pembelian Produk Makanan Olahan Impor. Bogor: Institut Pertanian Bogor.
Hasan, K. S. (2014). Kepastian hukum sertifikasi dan labelisasi halal produk pangan . Dinamika Hukum.
Mahwiyah. (2010). Pengaruh Labelisasi Halal Pada Keputusan Pembelian Konsumen (Studi pada Dosen Fakultas Syariah dan Hukum UIN Jakarta). Jakarta: UIN Syarif Hidayatullah.
Murdaningsih, Dwi (2017). BPOM Surabaya Amankan Makanan dan Obat Ilegal Rp 11 Miliar. Dari halaman https://m.republika.co.id/berita/nasional/daerah/17/12/28/p1npo8368- bpom-surabaya-amankan-makanan-dan-obat-ilegal-rp-1-miliar. Di akses pada tanggal 10 Februari 2018
Peraturan Menteri Dagang No 31 Tahun 2011 tentang Barang Dalam Keadaan Terbungkus (BDKT)
Rambe, Y., & Afifuddin, S. (2012). Pengaruh Pencantuman Label Halal Pada Kemasan Mie Instan Terhadap Minat Pembelian Masyarakat Muslim. Jurnal Ekonomi dan Keuangan. Vol. 1. Hal 36-45
Soegiono, Fellycia. (2012). Impor vs Lokal: Studi Kasus tentang Keputusan Membeli Makanan Kemasan. Dipetik pada tanggal 21 April 2018. https://journal.ubaya.ac.id/index.php/jimus/article/.
Schiffman, Leon G dan Kanuk, Leslie Lazar. 2008. Perilaku Konsumen. Edisi Ketujuh. Cetakan Keempat. Jakarta. PT. Indeks.
Sudardjat, I., & Kurnia Sari, D. (2013). Analisis Pengaruh Labelisasi Halal Terhadap Keputusan Pembelian Produk Makanan Impor Dalam Kemasan Pada Mahasiswa Kedokteran Universitas Sumatra Utara. Medan: Universitas Sumatra Utara. Vol. 1, No.4, Maret 2013, 49-56
Utami, N. W. (2017). Kemasan Mempengaruhi Keberhasilan Suatu Produk. Dipetik pada 20 Juni 2018, Jurnal.id
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Vivi Yunitasari, Moch. Khoirul Anwar

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

