Pengaruh Bauran Pemasaran Bank Terhadap Loyalitas Nasabah (BTN Syariah KC Surabaya)

Authors

  • Amina Tuz Zuhria Universitas Negeri Surabaya
  • Moch. Khoirul Anwar Universitas Negeri Surabaya

Keywords:

Marketing mix, Customer loyalty, Syariah finance.

Abstract

The purpose of this study is to know how the influence of marketing mix variables of the bank on customer loyalty at BTN Syariah Kc Surabaya. This research is quantitative research. Methods of data collection used questionnaires distributed to respondents. The number of samples (respondents) in this research that is 100 customers selected by purposive sampling technique. Data analysis used a simple regression statistic model. The data were processed using the test of reliability, validity test, classical assumption test and statistical test. From result of data processing show that Marketing Mix of Bank have positive and significant influence to customer loyalty with influence value 13,6% and proven t count (3,395) bigger than (>) t table (1,987), so it can be concluded that the higher Marketing Mix of the Bank, the higher the loyalty of customers at BTN Syariah Kc Surabaya

References

Afkar, T. (2017). Pengaruh Pembiayaan Usaha Mikro Kecil Menengah (UMKM) dan Kecukupan Modal Terhadap Kemampuan Mendapatkan Laba Dari Aset Perbankan Syariah di Indonesia. Al-Uqud: Journal of Islamic Economics, 1(2), 2548-3544

Akbar, D. A. (2016). Bauran Pemasaran Jasa Terhadap Loyalitas Nasabah ( Studi Kasus Di Pt . Bank Bni Syariah Cabang Palembang ). I-Economic, 2(1), 1– 18.

Badan Pusat Statistik. (2016). Pertumbuhan Ekonomi.Diperoleh 5 November 2017, dari https://www.bps.go.id/pressrelease/2017/02/06/1363/ekonomi indonesia-tahun-2016-tumbuh-5-02-persen-lebih-tinggi-dibanding-capaian tahun--2015--sebesar-4-88-persen.html

Gunawan, I. (2016). Pengantar Statistika Inferensial. Jakarta: RajaGrafindo Persada.

Hendra Kurniawan, Arif Satria, dan G. S. (2016). Perancangan Strategi Bauran Pemasaran Untuk Meningkatkan Kepuasan Dan Loyalitas Nasabah Pembiayaan Umrah. Jurnal Aplikasi Bisnis Dan Manajemen, 2(1), 32–42. https://doi.org/10.17358/JABM.2.1.32

Iswanaji, C., & Tidar, U. (2018). Pengaruh Struktur Modal Terhadap Profitabilitas Dan Financial Leverage pada Bank Syariah di Yogjakarta. Al-Uqud: Journal of Islamic Economics, 2(November 2017), 81-93.

Otoritas Jasa Keuangan. (2017). Pertumbuhan Aset dan Market share perbankan syariah Indonesia. Diperoleh 3 Maret 2018, dari https://www.ojk.go.id/id/kanal/syariah/data-dan-statistik/statistik perbankan-syariah/Default.aspx

Qomariah, N. (2011). Faktor-faktor yang mempengaruhi keputusan konsumen menabung di Bank Syariah (Studi Kasus Pada Bank Syariah Mandiri Cabang Jember). Jurnal Unmuh Jember, X(1), 30–42.

Rani, L. N. (2017). Analisis Pengaruh Faktor Eksternal Dan Internal Perbankan Terhadap Likuiditas Perbankan Syariah Di Indonesia Periode Januari 2003- Oktober 2015. Al-Uqud: Journal of Islamic Economics, 1(4), 41-58.

Sa’adah, F. (2009). Strategi Pemasaran Produk Gadai Syariah dalam Upaya menarik minat nasabah pada pegadaian syariah. Jurnal Al-Iqtishad, 1(2), 62–86.

Subandi. (2012). Problem dan Solusi pengembangan Perbankan Syariah Kontemporer di Indonesia. Jurnal Al Tahrir, 12(1), 1–19.

Suharso, P. (2009). Metode Penelitian Kuantitatif Untuk Bisnis: Pendekatan Filosofi dan Praktis. PT. Indeks.

Suryani. (2013). Analisis Faktor Bauran Pemasaran yang Mempengaruhi Kepuasan Nasabah Sehingga Tercipta Word Of Mouth Positif Di Pt . Bank Muamalat Indonesia , Tbk Cabang Medan. Jurnal Penelitian Sosial Keagamaan, 7(1), 143–162.

Yenny Kuratul Aini. (2016). Pengaruh Strategi Bauran Pemasaran Terhadap Peningkatan Loyalitas Nasabah Pada Bprs Bhakti Sumekar Kantor Cabang Pamekasan. Jurnal Iqtishadia, 3(2), 1–12.

Downloads

Published

2018-08-30

How to Cite

Zuhria, A. T., & Anwar, M. K. (2018). Pengaruh Bauran Pemasaran Bank Terhadap Loyalitas Nasabah (BTN Syariah KC Surabaya). Jurnal Ekonomika Dan Bisnis Islam, 1(2), 30–41. Retrieved from https://journal.unesa.ac.id/index.php/jei/article/view/26384

Issue

Section

Artikel
Abstract views: 62 , PDF Downloads: 100