Pengaruh Labelisasi Halal Terhadap Loyalitas Konsumen Dalam Mengkonsumsi Makanan Ringan di UNESA Ketintang (studi kasus terhadap anggota organisasi keislaman)

Authors

  • Abd. Hasib Universitas Negeri Surabaya
  • Moch. Khoirul Anwar Universitas Negeri Surabaya

Keywords:

Inflation, Rupiah Exchange Rate, NAV, Islamic mutual funds.

Abstract

This research aims to know the effect of the legal label on consumer loyalty in the consuming of a snack on Unesa Ketintang. This research is a study that uses quantitative research that aims to analyze the influence that’s going on between legal label and consumer loyalty in regard to consumption. The data used in this research is data questionnaires and data processing to the spiritual islamic student on Unesa Ketintang. This research uses simple regression analysis using a validation test and reliability test. While for the hypothesis test using t test, f test, and R2 . It may be concluded that in a partial information, the legal label has a significant impact on consumer loyalty. While simultaneously, a legal label with infomation indicators and where legal labelling is significantly seminal

References

Aisyah, M. (2007). Pengaruh Labelisasi Halal terhadap Keputusan Pembelian Produk Mie Instan. Jurnal Ekonomi Vol 2 No 2 .

Anita. (2016). Pengaruh Label Halal, Citra Merek Dan Presepsi Terhadap Loyalitas Konsumen Produk Wardah Pada Konsumen Salon Wella . IJBE.

Annisa Bella. (2017). Produsen, Kenali Kebiasaan Konsumsi Camilan Konsumen Indonesia. marketeers.com.

Anwar, M. K., Ridlwan, A. A., & Fahrullah, A. (2017). Sertifikasi Halal Sebagai Upaya Perlindungan Konsumen Muslim. PROSIDING SEMNAS PPM.

Apriyantono, Anton, & Nurbowo. (2003). Panduan Belanja Dam Konsumsi Halal. Jakarta: Khairul Bayaan.

Aryani, D., & F, R. (2010). Pengaruh Kualitas Layanan Terhadap Keputusan Pelanggan Dalam Membentuk Loyalitas Pelanggan. Jurnal Ilmu Administrasi dan Organisasi.

Astogini, D., Wahyudin, & Wulandari, S. Z. (2011). Aspek Religiusitas Dalam Keputusan Pembelian Produk Halal. Jeba Vol 13 No 1, 1-8.

Burhanuddin. (2001). Pemikiran Hukum Perlindungan Konsumen Dan Sertifikat Halal. Malang: UIN-Maliki Pers.

Kotler, P. (2002). Manajemen Pemasaran. Jakarta: PT. Prenhallindo.

Kotler, P., Keller, & Lane, K. (2003). Manajemen Pemasaran: Analisis, Perencamaam, Implementasi, Pengendalian.

mahwiyah. (2010). Fakultas Syariah dan Hukum, UIN Syarif Hidayatullah. SKRIPSI.

Sandi, A., & S, P. (2011). Persepsi Label halal Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Produk Minuman Berenergi. Jurnal Manajemen Bisnis Vol 1 No 2.

Suadi. (2016). Pentingnya Label Halal Pada Produk. Sumatera Utara: medanbisnisdaily.com.

Tjiptono. (2001). Strategi Pemasaran. Yogyakarta: CV Andi Offset.

MUI, (2014). Undang-undang Jaminan Produk Halal. MUI.

Downloads

Published

2023-07-27

How to Cite

Hasib, A., & Anwar, M. K. (2023). Pengaruh Labelisasi Halal Terhadap Loyalitas Konsumen Dalam Mengkonsumsi Makanan Ringan di UNESA Ketintang (studi kasus terhadap anggota organisasi keislaman). Jurnal Ekonomika Dan Bisnis Islam, 3(1), 23–32. Retrieved from https://journal.unesa.ac.id/index.php/jei/article/view/26131

Issue

Section

Artikel
Abstract views: 132 , PDF Downloads: 128