Pengaruh Islamic Branding, Religiusitas, Lifestyle, Terhadap Keputusan Pembelian Skincare di Kabupaten Gresik

Authors

  • Shufiyyatin Aliyah Universitas Negeri Surabaya
  • Sri Abidah Suryaningsih Universitas Negeri Surabaya

DOI:

https://doi.org/10.26740/jekobi.v4n3.p123-133

Keywords:

Islamic Branding, Religiosity, Lifestyle, Purchase Decision, Skincare

Abstract

For some people, skincare is included in the need. To meet these needs, there are cosmetic products that are specially formulated to treat skin health. It’s not just one or two brands that skincare products. This is what makes consumers have to be wise in choosing skincare products. Judging on the phenomenon, the author conducted a study with a view to knowing the effect of Islamic Branding, Religiosity, Lifestyle on skincare purchasing decisions in Gresik Regency. The approach used in this study is a quantitative approach and uses an explanatory research type. The rresults of this study are that Islamic Branding has no effect on purchasing decisions for skincare ing Gresik Regency. Meanwhile, Religiosity and Lifestyle affect the purchase of skincare in Gresik Regency.

References

Darmawanti, I. (2012). Hubungan antara Tingkat Religiusitas dengan Kemampuan dalam Mengatasi Stres (Coping Stress). Jurnal Psikologi Teori Dan Terapan, 2(2), 102. https://doi.org/10.26740/jptt.v2n2.p102-107

Gresik, K. (2019). Penyusunan Rencana Pembangunan Infrastruktur Jangka Menengah (Rpijm) Bidang Cipta Karya Kabupaten Gresik Tahun 2019-2023. 1–29.

Hakim, A. R., Daviya, M., & Fauzi, N. (2019). Industri Kosmetik dan Manfaat Bagi Konsumen Kosmetik di Indonesia. Majoring In Chemistry Faculty Of Math And Science Padang State University.

Herlyana, M. V., Sujana, E., & Prayudi, M. A. (2017). Pengaruh Religiusitas Dan Spiritualitas Terhadap Kecurangan Akademik Mahasiswa (Studi Empiris Pada Mahasiswa Universitas Pendidikan Ganesha Dan Sekolah Tinggi Keguruan Dan Ilmu Pendidikan Agama Hindu Singaraja). JIMAT (Jurnal Ilmiah Mahasiswa Akuntansi) Undiksha, 8(2), 11.

Kusuma, A. M., Hikmah, M. A., & Marom, A. (2020). Pengaruh Islamic Branding , Kualitas Produk , dan Lifestyle terhadap Minat Pembelian Produk Skincare pada Generasi Millenial di Kabupaten Kudus. Bisnis: Jurnal Bisnis Dan Manajemen Islam, 8(2), 289–302.

Lidiawati, V., & Suryani, T. (2020). The Influence of Ingredients, Halal Logo and Religiosity on the Consumer Purchase Intention at Kober Mie Setan Gresik. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding, 7(2), 294–307.

Miatun, S. L., & Santoso, L. (2020). Pengaruh Religiusitas Terhadap Gaya Hidup Konsumen Muslim Di Ponorogo. SERAMBI: Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Islam, 2(2), 113–120.

Muzakkiyah, N., & Suharnan. (2016). Religiusitas, Penyesuaian Diri dan Subjektive Well Being. Persona, Jurnal Psikologi Indonesia, 5(01), 28–38.

Nasrullah, M. (2015). Islamic Branding, Religiusitas Dan Keputusan Konsumen Terhadap Produk. Jurnal Hukum Islam, 13(79), 79–87.

Nofianti, K. A., Nur, S., & Rofiqoh, I. (2019). Kesadaran Dan Logo Halal : Apakah Menentukan Minat Beli ? ( Studi Pada Praktisi Bisnis Umkm Di Gresik ). Journal of Halal Product and Research, 2(1), 16–24.

Nurcahyo, B., & Riskayanto, R. (2018). Analisis Dampak Penciptaan Brand Image Dan Aktifitas Word of Mouth (Wom) Pada Penguatan Keputusan Pembelian Produk Fashion. Jurnal Nusantara Aplikasi Manajemen Bisnis, 3(1), 14. https://doi.org/10.29407/nusamba.v3i1.12026

Primadasa, D. G., & Muharam, H. (2019). Analisis Faktor-Faktor Yang Memengaruhi Dividend Payout Ratio Pada Perusahaan Manufaktur Yang Terdaftar Di Bei. Ecobisma (Jurnal Ekonomi, Bisnis Dan Manajemen), 2(1), 1–11. https://doi.org/10.36987/ecobi.v2i1.57

Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif Dan R&D. Alfabeta, CV.

Susilo, J. H., Kholilurrohman, M., & Wuryaningsih. (2019). Perilaku gaya hidup generasi muda dan kualitas pelayanan terhadap keputusan pembelian. JII: Jurnal Investasi Islam, 4(1), 1–18.

Utama, I. K. A. B., & Surya, I. B. K. (2019). Pengaruh Religiusitas, Adversity Quotient Dan Lingkungan Kerja Non Fisik Terhadap Stres Kerja. E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 8(5), 3138. https://doi.org/10.24843/ejmunud.2019.v08.i05.p20

Yusuf, A. M. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan Penelitian Gabungan (Suwito (ed.); 1st ed.). Kencana. http://library1.nida.ac.th/termpaper6/sd/2554/19755.pdf

Downloads

Published

2022-01-19

How to Cite

Aliyah, S., & Suryaningsih, S. A. (2022). Pengaruh Islamic Branding, Religiusitas, Lifestyle, Terhadap Keputusan Pembelian Skincare di Kabupaten Gresik. Jurnal Ekonomika Dan Bisnis Islam, 4(3), 123–133. https://doi.org/10.26740/jekobi.v4n3.p123-133

Issue

Section

Artikel
Abstract views: 869 , PDF Downloads: 948