ANALISIS PEMBAYARAN PREMI DALAM ASURANSI SYARIAH
DOI:
https://doi.org/10.26740/al-uqud.v1n1.p27-40Keywords:
Syariah Insurance, Premium Rates, Market Segmentation, ProfitAbstract
The purpose of this study to analyze the model of calculating rates of the premium insurance on savings and non-savings products to segmentation market and the profit. The method of this study used the descriptive qualitative.Related to characteristics of the product for saving products more appropriate to applied to individu segmentation, whereas the non-saving product more appropriate if marketed to groups or companies. Companies that invest on high rate of return will use a relatively of smaller debt. The high rate of return will allow them to fund the majority of the finance when they need with the funds that obtained from internal activities.
References
Al Arif, M.N.R. 2014. Pemasaran Strategik Pada Asuransi Syariah. Jakarta:
Anshori, A.G. 2008. Asuransi Syariah di Indonesia. Yogyakarta: UII Press
Anwar, K. 2007. Asuransi Syariah Halal dan Maslahat. Surakarta: Tiga Serangkai
Christopher, H. et. al. 2007. Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta: Indeks.
Corporation. South Western. Rochaety, Ety, dkk. 2009. Metodologi Penelitian Bisnis dengan Aplikasi SPSS.
Dewi, G. 2007. Aspek-aspek Hukum dalam Perbankan dan Perasuransian Syariah di Indonesia. Jakarta: Kencana.
Gramat. Amrin, Abdullah. 2007. Strategi Pemasaran Asuransi Syariah. Jakarta: Grasindo.
Kotler, P. & K.L. Keller. 2009. Marketing Management, Edisi 13. London: Pearson
Prentice Hall. Kurtz, D. & L.E. Boone. 2006. Principles of Marketing. London: Thomson
Ridlwan, A. A. (2016). Asuransi Perspektif Hukum Islam. Adzkiya: Jurnal Hukum dan Ekonomi Syariah, 4(1).
Salim, A. 2007. Asuransi dan Manajemen Risiko. Jakarta: PT RajaGrafindo
Santoso, S. 2012. Aplikasi SPSS pada statistic Multivariat. Jakarta: PT. Elex Media
Satria, N. 2011. Menjadi Agen Asuransi Dahsyat. Yogyakarta: Klik Publishing.
Siamat, D. 2010. Manajemen Lembaga Keuangan. Jakarta: LPFE UniversitasIndonesia.
Umar, H. 2010. Riset Pemasaran dan Perilaku Konsumen. Jakarta: Gramedia.
Persada. Sudarto, J. 1976. Dasar-dasar Ilmu Pasti Asuransi Jiwa. Jakarta: Bumiputera
Suma, M.A. 2006. Asuransi Syariah dan Asuransi Konvensional: Teori,Sistem, Aplikasi dan Pemasaran. Jakarta: Kholam Publishing.
Sumanto, A.E. dkk. 2009. Solusi Berasuransi: Lebih Indah dengan Syariah.Bandung:
Salamadani. Sula, M.S. 2004. Asuransi Syariah (Life and General): Konsep dan SistemOperasional. Jakarta: Gema Insani Press
Sula, M.S. dan Hermawan Kertajaya. 2006. Syariah Marketing. Jakarta: Mizan.