ANALISIS PEMBAYARAN PREMI DALAM ASURANSI SYARIAH

Authors

  • Agus Purnomo Universitas Islam Kalimantan Muhammad Arsyad Al Banjarmasin

DOI:

https://doi.org/10.26740/al-uqud.v1n1.p27-40

Keywords:

Syariah Insurance, Premium Rates, Market Segmentation, Profit

Abstract

The purpose of this study to analyze the model of calculating rates of the premium insurance on savings and non-savings products to segmentation market and the profit. The method of this study used the descriptive qualitative.Related to characteristics of the product for saving products more appropriate to applied to individu segmentation, whereas the non-saving product more appropriate if marketed to groups or companies. Companies that invest on high rate of return will use a relatively of smaller debt. The high rate of return will allow them to fund the majority of the finance when they need with the funds that obtained from internal activities.

 

Author Biography

Agus Purnomo, Universitas Islam Kalimantan Muhammad Arsyad Al Banjarmasin

Universitas Islam Kalimantan Muhammad Arsyad Al Banjari Banjarmasin Pangkat IIIb

References

Al Arif, M.N.R. 2012. Lembaga Keuangan Syariah: Kajian Teoritis Praktis.Bandung: Pustaka Setia.
Al Arif, M.N.R. 2014. Pemasaran Strategik Pada Asuransi Syariah. Jakarta:
Anshori, A.G. 2008. Asuransi Syariah di Indonesia. Yogyakarta: UII Press
Anwar, K. 2007. Asuransi Syariah Halal dan Maslahat. Surakarta: Tiga Serangkai
Christopher, H. et. al. 2007. Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta: Indeks.
Corporation. South Western. Rochaety, Ety, dkk. 2009. Metodologi Penelitian Bisnis dengan Aplikasi SPSS.
Dewi, G. 2007. Aspek-aspek Hukum dalam Perbankan dan Perasuransian Syariah di Indonesia. Jakarta: Kencana.
Gramat. Amrin, Abdullah. 2007. Strategi Pemasaran Asuransi Syariah. Jakarta: Grasindo.
Kotler, P. & K.L. Keller. 2009. Marketing Management, Edisi 13. London: Pearson
Prentice Hall. Kurtz, D. & L.E. Boone. 2006. Principles of Marketing. London: Thomson
Ridlwan, A. A. (2016). Asuransi Perspektif Hukum Islam. Adzkiya: Jurnal Hukum dan Ekonomi Syariah, 4(1).
Salim, A. 2007. Asuransi dan Manajemen Risiko. Jakarta: PT RajaGrafindo
Santoso, S. 2012. Aplikasi SPSS pada statistic Multivariat. Jakarta: PT. Elex Media
Satria, N. 2011. Menjadi Agen Asuransi Dahsyat. Yogyakarta: Klik Publishing.
Siamat, D. 2010. Manajemen Lembaga Keuangan. Jakarta: LPFE UniversitasIndonesia.
Umar, H. 2010. Riset Pemasaran dan Perilaku Konsumen. Jakarta: Gramedia.
Persada. Sudarto, J. 1976. Dasar-dasar Ilmu Pasti Asuransi Jiwa. Jakarta: Bumiputera
Suma, M.A. 2006. Asuransi Syariah dan Asuransi Konvensional: Teori,Sistem, Aplikasi dan Pemasaran. Jakarta: Kholam Publishing.
Sumanto, A.E. dkk. 2009. Solusi Berasuransi: Lebih Indah dengan Syariah.Bandung:
Salamadani. Sula, M.S. 2004. Asuransi Syariah (Life and General): Konsep dan SistemOperasional. Jakarta: Gema Insani Press
Sula, M.S. dan Hermawan Kertajaya. 2006. Syariah Marketing. Jakarta: Mizan.

Downloads

Published

2017-01-30

How to Cite

Purnomo, A. (2017). ANALISIS PEMBAYARAN PREMI DALAM ASURANSI SYARIAH. Al-Uqud : Journal of Islamic Economics, 1(1), 27–40. https://doi.org/10.26740/al-uqud.v1n1.p27-40

Issue

Section

Articles
Abstract View: 2435