PENGARUH PEMANFAATAN SOSIAL MEDIA, MOTIVASI DAN PENGETAHUAN TERHADAP MINAT BERWIRAUSAHA PADA MAHASISWA EKONOMI DI UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH SIDOARJO

Main Article Content

Muhammad Hasym Alfaruk

Abstract

This study aimed to analyze the influence of social media utilization, motivation and knowledge of student interest in entrepreneurship at the Economic University of Muhammadiyah Sidoarjo either partially or simultaneously. Research conducted a quantitative study. The population in this study Economy class students in 2009-2010 to 650 with a total sample of 247 students. Methods of data analysis using multiple linear regression analysis technique. The results showed that the partial use of social media and motivation significant effect on student interest in entrepreneurship at the Economic University of Muhammadiyah Sidoarjo, while knowledge has no influence on the interest in entrepreneurship in students of Economics, University of Muhammadiyah Sidoarjo. Simultaneous use of social media, motivation and knowledge significantly influence student interest in entrepreneurship at the Economic University of Muhammadiyah Sidoarjo

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Alfaruk, M. H. (2017). PENGARUH PEMANFAATAN SOSIAL MEDIA, MOTIVASI DAN PENGETAHUAN TERHADAP MINAT BERWIRAUSAHA PADA MAHASISWA EKONOMI DI UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH SIDOARJO. JURNAL EKONOMI PENDIDIKAN DAN KEWIRAUSAHAAN, 4(2), 164–172. https://doi.org/10.26740/jepk.v4n2.p164-172
Section
Articles

References

Alma, Buchari.(2013). Kewirausahaan Edisi Revisi Cetakan Delapanbelas. Bandung: Alfabeta.

Indianti. dan Rostianti R. (2008). œ Intensi Kewirausahaan Mahasiswa: Studi Perbandingan Antara Indonesia, Jepang dan Norwegia .Jurnal Ekonomika dan Bisnis Indonesia, Vol. 23, No 4

Ghozali Imam 2005. Aplikasi Analisis Multivariate dengan program SPSS Edisi 3, Penerbit Peneliti Universitas Diponegoro, Semarang

Kartajaya, Hermawan. 2008. New Wave Marketing. Jakarta : PT Gramedia Pustaka Hutama

Maharani, Mutia dkk. 2012. Faktor-Faktor Pengaruh Media Sosial Terhadap Keunggulan Bersaing : Studi Kasus Cofee Tofee Indonesia.

Moore, Carlos, W. 2001. Kewirausahaan ; Manajemen

Saroni,Muhammad. 2006. Manajemen Sekolah : Kiat Menjadi pendidik yang kompeten.Yogjakarta : Aruzz

Saiman Leornadus, 2009, Kewirausahaan : Teori, Prkatek, dan Kasus-kasus, Jakarta, Salemba Empat.

Sumarsono, Sonni, 2003. Ekonomi Manajemen Sumber Daya Manusia dan Ketenagakerjaan , Yogyakarta: Graha Ilmu.

Widyastuti, Suryaningsum dan Juliana . 2004. œPengaruh Motivasi Terhadap Minat Mahasiswa Untuk Mengikuti Pendidikan Profesi Akuntansi. Simposium Nasional Akuntansi VII.